!Bienvenidos a Madrid

אחרי למעלה משנתיים של מגורים בברצלונה, אני יכולה להצהיר בפה מלא שלא משנה לאן החיים יקחו אותי בשנים הבאות והיכן אגור בעולם - הלב שלי תמיד יהיה שייך לה. כי היא עיר מושלמת.
ולכן כשביקרתי לראשונה לקראת סוף שנה שעברה בבירתה של ספרד, מדריד, הופתעתי מאוד לגלות שיש לי מספיק מקום בלב כדי להתאהב גם בה.
מתבקש לערוך השוואה בין 2 הערים, וחשוב קודם כל להבין שברצלונה ומדריד שונות מאוד זו מזו.
שמעתי פעם מישהו אומר שברצלונה כיפית ומדריד סקסית. ובכן, יש בזה משהו. אני חושבת שברגע שיש לעיר ים כל האנרגיות שלה הן שונות, וזה מה שהופך את ברצלונה לכל כך כיפית- השילוב של עיר אירופאית כדת וכדין, עם ארכיטקטורה מהממת שהעין לא שובעת ממנה, ובאותה נשימה עם רצועת חוף יפהפיה ש"פותחת" את הנוף והופכת אותה להכי שמחה שיש בקיץ.
מדריד לעומתה נמצאת במרכז המדינה, מוקפת הרים ובעלת אקלים קיצוני של קור מקפיא בחורף וחום כבד בקיץ (אם כי לפחות ללא לחות...), אבל יש בה דופק 24 שעות ביממה. זוהי עיר בירה עצומה בגודלה שנמצאת כל הזמן בתנועה, מלאה אנשים יפים, תמיד תמצאו בה מקומות פתוחים לאכול בכל שעה שתחפצו (להבדיל מברצלונה שבה בסביבות השעה 23:00 מקסימום תמצאו מקום לשתות) והכי חשוב עבור חובבת שופינג שכמוני? בעוד שבברצלונה נשמר באדיקות הנוהג (המטופש לטעמי) של סגירת כל החנויות בימי ראשון, במדריד הכל פתוח כרגיל 7 ימים בשבוע!

אז קפצתי לביקור של שלושה ימים במדריד יחד עם חברה טובה, ועבורי זו אכן קפיצה- 45 דקות בטיסה מברצלונה או כשעתיים וחצי נסיעה ברכבת המהירה, והתאהבתי.
נתחיל מדבר שעבור התייר הממוצע הוא חסר משמעות, אבל עבור דוברת ספרדית כמוני המתגוררת בברצלונה הוא חשוב ביותר. מדריד היא בירת ספרד. ולכן השפה המדוברת בה בכל מקום היא כמובן- ספרדית. לא קטאלנית כמו בברצלונה, ספרדית.
איזה אושר לשמוע את השפה היפה הזאת מתנגנת בכל מקום, השילוט הוא אך ורק בספרדית, הכריזות במטרו בספרדית, כל כך פשוט ונוח. ועם זאת עבור מי שאינו דובר ספרדית הקושי בתקשורת נוכח מאוד- מרבית הספרדים אינם דוברי אנגלית, גם במקומות שהדבר מתבקש, והנה דוגמה:
נכנסנו לאחד מסניפי ספורה בעיר, ודיילת צעירה שהחזיקה בידה בושם חדש פנתה לחברתי בספרדית והציעה לה לנסותו. חברתי ענתה לה באנגלית ובאותו רגע ניתן היה לראות את האימה מתפשטת על פניה של הדיילת, היא מלמלה משהו לא ברור ונמלטה לצד השני של החנות. עכשיו אני לא יודעת מה איתכן אבל... דיילת בספורה? בסניף הממוקם בעיר בירה של מדינה אירופאית? שאינה דוברת מילה באנגלית??? אז זהו, שכן.

התלבטנו הרבה היכן ללון ולאחר התייעצות עם כמה מחברי המתגוררים במדריד התכווננו לחיפוש במרכז העיר באזור שנקרא Malasaña, ובזכות אתר Airbnb הגענו לדירה מקסימה שענתה לנו על כל הדרישות, לחצו כאן כדי לראותה, אני ממליצה עליה בחום.

ידעתי שאני רוצה להכיר כמה שיותר מהעיר בזמן הקצר שעמד לרשותי, ולכן נרשמתי ל- Free walking tour, דבר שאני מציעה לכן לעשות תמיד כשאתן מגיעות כתיירות לעיר חדשה. זה שאני נרשמתי אליו שייך ל- SANDEMANs NEW Europe, תמצאו אותם בפייסבוק כאן. שימו לב שיש להם גם סיורים בתשלום כמובן, כך שתירשמו לסוג הסיור המועדף עליכן.
והם טרחו לתעד אותנו בצילום קבוצתי, עם המדריך המצוין שהיה לנו, חואקין:

SANDEMANs NEW Madrid Tours



במדריד יש אינספור דברים לראות ולעשות. כל חיפוש שתעשו בגוגל יקפיץ לכן מיד את אתרי החובה בעיר, ולכן כאן אתמקד בעיקר במקומות שאהבתי במיוחד.

קודם כל, Puerta del sol. כיכר מרכזית ומרשימה שיש בה מיקום אחד קטן אך חשוב שמסמל את הנקודה המדויקת במרכז חצי האי האיברי, שהוא חצי האי השני בגודלו באירופה (אחרי חצי האי הסקנדינבי), ושטחו 582,860 קמ"ר!

מרכז חצי האי האיברי ב- Puerta del sol



Puerta del sol



סוג של עץ חג מולד, ב- Puerta del sol




כיכר נוספת, חשובה ומרכזית מאוד, נקראת Plaza mayor. צורתה מלבנית והיא נמצאת במרחק של כמה דקות הליכה מ- Puerta del sol

אחת הכניסות ל- Plaza mayor



קרן ואני בסלפי מתבקש ב- Plaza mayor *הקרדיט לצילום שייך לקרן הירש 



Plaza mayor *הקרדיט לצילום שייך לקרן הירש 




אני חובבת גדולה של ארמונות מלוכה וכנסיות מרשימות. ארמונות מלוכה אין למרבה הצער בברצלונה, אבל כנסיות יש בשפע, ולמרות זאת התרשמתי מהקתדרלה המרכזית של מדריד, שנקראת: Santa María la Real de La Almudena. היא משלבת סגנון בנייה גותי עם נאו קלאסי וכמיטב המסורת הספרדית בנייתה ארכה זמן רב מאוד (1879-1993) אבל היי, בניית כנסיית Sagrada Familia בברצלונה החלה בשנת 1883 והסיום אינו נראה באופק (האופטימים מדברים על שנת 2026)...

Santa María la Real de La Almudena



Santa María la Real de La Almudena



Santa María la Real de La Almudena



Santa María la Real de La Almudena




מול הקתדרלה נמצא ארמון המלך, Palacio Real de Madridשכפי שהסביר לנו חואקין המדריך בסיור, משמש אך ורק לאירועים רשמיים ולכן עומד ריק מרבית השנה. מדובר בארמון המלוכה הגדול ביותר במערב אירופה ויש בו למעלה מ- 2,800 חדרים!
למרבה האכזבה הארמון היה סגור למבקרים כשהגענו אליו, ולכן צילמתי אותו מבחוץ בלבד:

Palacio Real de Madrid



Palacio Real de Madrid



Palacio Real de Madrid




עוד מקום ביקור שאהוב עלי מאוד הוא מוזיאונים.
במדריד יש המון כאלה, אבל שניים מתוכם הם המרכזים והידועים ביותר. הראשון הוא Museo del Prado שהוא המוזיאון המפורסם בעיר ובו נמצא אחד האוספים הגדולים של אמנות אירופית מן המאה ה-14 ועד תחילת המאה ה-19והשני הוא Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía בו מוצגים אוספים של שני אמניה הבולטים של ספרד במאה העשריםפבלו פיקאסו וסלבדור דאלי. יצירת האמנות המפורסמת ביותר במוזיאון היא ציורו של פיקאסו, "גרניקה".
לאחר התלבטות לא קלה בחרתי לבקר הפעם Museo del Prado המרשים, ואת ה- Reina Sofía להשאיר לביקור הבא. הכניסה לפראדו עולה 14 יורו לאדם.

Museo del Prado



Museo del Prado



Museo del Prado *הקרדיט לצילום שייך לקרן הירש 



Museo del Prado




ממש בצמוד למוזיאון נמצאים הגנים הבוטניים- Real jardin botanico, ואלא אם אתן חובבות דברים מסוג זה ניתן לדלג עליהם בלב שקט. אנחנו היינו במדריד בסוף נובמבר והמראה לא היה מרשים במיוחד, אבל אני מניחה שבאביב המקום פורח ונראה אחרת לגמרי.


Real jardin botanico





מקום שאני דווקא מאוד ממליצה לכן לבקר בו בשל היותו כל כך לא שגרתי ובמידה ותמצאו את הזמן הוא תחנת הרכבת המרכזית של מדריד, Estación de Atocha, ממנה יוצאות רכבות לכל היבשת וגם היא במרחק הליכה קצרה מהמוזיאון.
תשכחו את מה שאתן יודעות על תחנות מרכזיות (אפלוליות, מכוערות ואני יכולה עוד להמשיך..), כאן מדובר בסוג של קניון ענק, מואר והמכיל בתוכו אפילו מיני גן בוטני! עם צבי מים!

 Estación de Atocha



Estación de Atocha



 Estación de Atocha




פארק רטירו (Parque del Buen Retiro) הוא הריאה הירוקה של מדריד, ואיזו ריאה מרשימה זו! הלוואי ולברצלונה הייתה ריאה ירוקה בסדר גודל כזה.
הפארק הענק הוקם במאה ה-16, משתרע על שטח של 1.4 קילומטר רבוע ונמצא בסמיכות לשער אלקלה ולמוזיאון הפראדו. הוא מכיל בין השאר פסלים רבים, אנדרטות ואגם ענק, ונחשב, בצדק, לאחד המקומות הפופולריים בעיר.

Parque del Buen Retiro



Parque del Buen Retiro



Parque del Buen Retiro



Puerta de Alcalá, ממש מחוץ לפארק




ובמדריד יש כמובן גם שווקים.
וגילוי נאות- אני לא אוהבת שווקים. צפוף לי, רועש לי, לא נעים לי. בקיצור, לא בשבילי.
כדי להמחיש לכן עד כמה אסביר שאני גרה מרחק 5 דקות הליכה (איטית) משוק ה- La Boqueria בברצלונה, שוק אוכל הנחשב כאחד הטובים בעולם כולו. מספר הפעמים שביקרתי בו בשנתיים האחרונות? אולי פעמיים.
אבל רצה הגורל ובמדריד "נתקלתי" בשני שווקי אוכל ואיכשהו מצאתי את עצמי בתוכם.

Mercado san anton ממוקם בשכונת Chueca הצבעונית והתוססת. זהו שוק מקורה בן 4 קומות, וכשאנחנו ביקרנו בו הוא היה עמוס מאוד כך שלא הצלחנו לטעום ממה שיש לו להציע. אם אתן בסביבה שלו אני ממליצה להיכנס, אבל לא הייתי מגיעה אליו במיוחד.
(כתובת: Augusto Figueroa 21)

Mercado san anton



Mercado de san miguel הוא שוק האוכל המפורסם ביותר במדריד ונמצא במרכז העיר, וגם כאן היה עמוס מאוד אבל הפעם לא ויתרנו, וכמה כיף היה! מגוון עצום של מנות, טעמים וריחות, הכל טרי וטעים מאוד ועל השוק הזה בהחלט ניתן להכריז כאתר חובה.
(כתובת: Plaza de Oriente 3)

Mercado de san miguel




ואם נמשיך בקו המזון, אז מדריד היא גן עדן עבור חובבי המתוק, כשבראשם ה- Chorus con chocolate בעלי הטעם האלוהי, לא לוותר!

תראו מה מונח על השולחן- שאני לא אחייך???



וכאן אנחנו אוכלים צ'ורוס באחד המקומות המפורסמים ביותר בעיר, Chocolateria San Gine. הכתובת היא: Pasadizo San Gine 5 (סמטה צדדית בסמוך ל-Puerta del sol)
המקום קיים משנת 1894 ופתוח 24 שעות ביממה!

Chorus con chocolate





ובכל זאת בל נשכח שהנושא העיקרי של הבלוג שלי הוא קוסמטיקה, אז בואו נדבר על שופינג במדריד.
בדיוק כמו ברצלונה, מדובר בגן עדן לחובבות הקניות, רק שבמדריד יש את הכל בגדול יותר וכפי שציינתי בתחילת הפוסט- פתוח 7 ימים בשבוע.
על ביגוד והנעלה לא ארחיב הרבה ורק אציין שברחוב הקניות הראשי של העיר, Gran Via, פתחו לא מזמן את סניף ה- Primark הגדול בספרד, בניין ענק שכולו מוקדש לרשת הזולה הזאת. מה שאהבתי מאוד הוא שעיצוב החנות גורם לקונים בו לחווית קנייה נעימה, כאילו הם קונים במנגו או בזארה. אל תוותרו על ביקור בסניף!

סניף Primark



סניף Primark



במדריד יש 15 סניפי ספורה. אני נכנסתי לשניים ואין לי ברירה אלא לומר (בשמחה כמובן) שאין מה להשוות בין ברצלונה למדריד בהיבט הזה. הסניפים בברצלונה מרווחים ונעימים, ואילו אלה של מדריד צפופים ועם שירות מאוד לא מוצלח. אבל עבור מי שמבקרת במדריד ורוצה ספורה, יש את אותם המותגים וההיצע בדיוק כמו בברצלונה, קרי Kat Von D, Too Faced, Benefit ועוד.

ויש רחוב אחד מופלא שכל חובבת איפור המבקרת במדריד חייבת להכיר, ושמו רחוב Fuencarral.
תמצאו על הרחוב הזה חנויות של NYX, MAC, Sephora, Urban Decy ,L'oreal ו-Primor המוצלחת, שבה יש שפע של מותגי יוקרה ומותגים עממיים דוגמת Maybelline, Essence, Catrice, Makeup Revolution ועוד ועוד, ובקצה של Fuencarral בפינה בו הוא נפגש עם רחוב Gran Via מצידו השני של הכביש, יש גם סניף ענק של Kiko- חנות חובה לכל מי שאוהבת איפור מגוון ואיכותי במחירים שווים לכל נפש.

בוטיק NYX ברחוב Fuencarral



בוטיק NYX ברחוב Fuencarral




ונקודה אחת נוספת וחשובה מאוד לטובת מדריד (לפחות מבחינתי...) - בשדה התעופה, שנקרא Barajas, יש סניף גדול של סטארבקס. ללא ספק הדרך האהובה עלי לסיים טיול כזה!

סניף סטארבקס בשדה התעופה של מדריד. למה אין גם בשדה התעופה של ברצלונה??




למרות שאינטואיטיבית התיירים נמשכים לברצלונה, ובצדק כמובן, אני חושבת שאם עדיין לא ביקרתן במדריד אז תכניסו אותה לרשימת המקומות שאתן חייבות להגיע אליהם. 
אני בהחלט עוד אשוב אליה, ועד הפעם הבאה, Hasta luego Madrid!

ממעוף הציפור :)



ולאלה מכן שלא שבעו מלשמוע על העיר המקסימה הזאת, אני ממליצה גם לצפות בשלושת הולוגים שאשלי וקסמן בקשי צילמה כשביקרה במדריד. הערוץ ביו טיוב נקרא Behind the Bakshis, והנה הולוג הראשון מתוך השלושה, תהנו!




Comments

  1. עשית לי כל כך הרבה חשק

    ReplyDelete
    Replies
    1. איזה כיף לשמוע! זאת הייתה המטרה :)

      Delete

Post a Comment